Fakültemizden Gelibolu Belediye Başkanına Ziyaret

Fakülte Dekanımız ve Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı Başkanımız Prof. Dr. Selahattin KANTEN, Dekan Yardımcımız ve Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Yasin GÜLTEKİN ile Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı Arş. Gör. Mehmet GÜRTÜRK 22.12.2020 tarihinde dış paydaşımız Gelibolu Belediye Başkanı Mustafa ÖZACAR’ı makamında ziyaret ettiler.

Çanakkale 1915 Köprüsünün Türk Lojistik Sektörü ve bölgemiz açısından öneminin değerlendirildiği görüşmede karşılıklı fikir alışverişinde bulunuldu. Ziyaret esnasında ayrıca Arş. Gör. Mehmet GÜRTÜRK, Çanakkale 1915 Köprüsü üzerine yürüttüğü yüksek lisans tez çalışmasının nitel araştırması kapsamında Sn. Mustafa ÖZACAR’la yarı yapılandırılmış bir görüşme gerçekleştirdi.  

Bilindiği üzere, Çanakkale 1915 Köprü projesi 324 km’lik Kınalı - Tekirdağ - Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun kilit parçasını oluşturuyor. Türkiye’nin Avrupa’nın en büyük Karayolu Ulaştırma Filosuna sahip olması ve Türk Lojistik Sektörünün gelişimi göz önüne alındığında; Çanakkale 1915 Köprü Projesinin taşıdığı stratejik önem ve katkılar şu şekilde özetlenebilir:

  • Çanakkale 1915 Köprü projesi Türkiye’nin Ulaştırma ve Lojistik alanında yakın geçmişte gerçekleştirmiş olduğu; Marmaray, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Hızlı Tren hatları, Lojistik üsler, Uluslararası İstanbul Havalimanı, Otoyollar, Yeni İpek Yolu gibi stratejik yatırım zincirlerinin önemli bir halkasını oluşturmaktadır.
  • Çanakkale 1915 Köprüsünün tamamlanmasıyla bu karayolu hattının Gebze-İzmir Otoyolu’na bağlanma süreci gerçekleşmiş ve Marmara Bölgesini çevreleyen otoyol zincirinin halkaları da birleştirilmiş olacak.
  • Köprünün açılmasıyla İstanbul’un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yük hafifleyecek.
  • Batı Anadolu boyunca halen İstanbul merkezli Batı-Doğu aksı üzerinde yoğunlaşan trafik yükü Marmara Denizi’nin batı kıyısından güney yönüne doğru dengelenecek.
  • Proje’nin hizmete girmesiyle birlikte, taşıt işletme maliyetleri ve yolculuk süresi açısından kazanımlar sağlanacak.
  • İthalat ve ihracatımıza ilişkin ulaştırma ve lojistik süreçlerindeki zaman maliyetleri azalacak.
  • Özellikle Ege, Batı Akdeniz, Marmara ve İç Anadolu’nun Batı bölümünde yer alan lojistik merkezlerin Avrupa bağlantısı daha hızlı bir biçimde sağlanmış olacak.